Tuesday, July 13, 2010

Sendiri ?

Hidup nie bagai roda. Kadang di atas, kadang di bawah. Tapi, xkan selamanya nk di bawah. Hurm.. tanya diri sendiri, sama ada nk bahagia atau berduka? pasti sume jawab nak bahagia. Mana ada manusia yg dilahirkan dalam dunia nie nk berduka. Tiap kali selepas solat lima waktu, pastinya kiter sumer mengangkat tangan, menadah tangan memohon kebahagian dalam hidup seharian..

Kenapa bahagia bukan milik kiter? kiter xlayak untuk dapatkannya? fikir positif sentiasa dalam hidup nie. Bukan bahagia bukan milik kita, tapi bahagia tue akan datang pada kita bila masanya telah tiba.. InsyaAllah..

Kenapa nie yg aku coretkan hari nie? bahagia bukan milik aku ker? Bukan kot.. Cuma masa untuk merasa bahagia tue rasa terlalu jauh dalam gapaian. Sabar.. sabar.. dan sabar.. hurm.. Kenapa ini yang aku rasa? Mungkin belum cukup baik dalam keluarga (selalu xdgr ckp mak kot.. haha..), xcukup baik dalam bersahabat (bukan sumer orang suker kawan dengan kiter.. kan3?) & mungkin juga belum cukup baik dalam menjaga diri sendiri (lalai dalam menjaga solat.. lalai baca buku..) hurm...

Bahagia xjauh kalau pandai cari jalan yang betul.. tapi, jalan tue kadang xlurus pun cam lebuh raya Kesas.. kalau ok skit, lebuhraya baru tue.. LKSA.. haha.. gelak plak.. dah giler gak nyer duduk hostel lima bintang kt PJ nie.. hurm..

Xper r.. kiter sama2 doa semoga bahagia tue milik kiter semua yer.. Amin.. :)

+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

1 comment:

Mr.Superman said...

Awk bahgia,sy bahgia.bole? :P hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...