Saturday, July 23, 2011

Jamu Anak Dara ?

Assalamualaikum semua. Mesti ada yang ternganga tengok tajuk. Hahaha.


Aku tak ada modal pun nak keluarkan Jamu Anak Dara nie yang mampu melawan kehebatan jamu-jamu lain yang ada kat pasaran tue. Kalau pun aku tetiba berfikiran untuk keluarkan produk jamu nie, pastinya orang pertama yang akan terkejut besar adalah mak aku. 


Kenapa hari ni aku nak post cerita pasal jamu? Macam dah tak ada cerita lain je kan. Aku pun tak fikir nak post entry hari ni sebab aku betul-betul tak ada mood dan agak moody sikit. Mungkin kerana terusik hati sikit kot. Sila abaikan.


Cerita pasal jamu semula. Tadi, aku pergi dapur untuk men'join'kan diri aku minum petang sementara tunggu maghrib bersama keluarga seperti biasa. Yang buat special sikit menu minum petang hari ni adalah mak aku hidangkan jamu sebanyak dua cawan untuk diminum bagi sesiapa yang ada 'nafsu' nak minum. Memang aku adalah antara individu yang paling susah untuk minum. Bau saja dah boleh buat aku muntah dan demam, inikan pula minum.


Mengapakah jamu dicipta?  Aku selalu bertanya soalan ni. Tolonglah cipta produk lain yang sedap-sedap. Barulah aku ada nafsu sikit. Nafsu nak minum okay. Aku tak kisah kalau tak pahit. Huh. Mak aku pun bebel-bebel sebab aku tak nak minum. Jangankan minum, pegang cawan pun tak nak. 


Adakah kerana seharian wajahku pucat lesi membuatkan petang itu kami sekeluarga dihukum minum jamu? Aku pun berkata sambil tersenyum, "Mak, confirm tak sakit dah sekarang ni. So, jangan risau". Dan seperti biasa mak aku bercakap, "Ah, alasan ! Nanti sakit panggil mak, mak.. ". Huhuhu. 


Tengok macam sedap, tapi rasa dia, pergh !

*nota kaki: doakan kesejahteraan aku ye. Sorry kalau hari ni tak sempat terjah blog korang.


+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

15 comments:

Syazwan Che Deraman said...

saya guna jamu pak dara!.
hahahaha

Mr.Superman said...

Izfanora,

knp ni..xde mud sbb abg?

sory la..abg bz ckit dgn segmen tu.maaf ye klu terusik hati sbb abg.

***bajet abg org pntg.pdhal xde sape knl pun :P

Mr.Superman said...

semoga awk sht sejahtera disamping keluarga tercinta..:)

jgn sdh..x manis nti.cuba byk2 senyuk smpai ke telinga ye. ;)

bru la mantopppp~ ^_*

Mr.Superman said...

izfa..


err..


nk minx sumthin'


;D


nk...


nk.....

nk kopi janda secawan!

HAHAHA ;)) letih la..mata duk ngadap lappy skodeng org. :D

jeBateja said...

jamu....tak termasuk tekak den....ahakz

Alif Haris said...

eh nape mo0dy ni ??
sbb alif salu menyibuk sini ke ?? hahaha

iPai said...

er napa moody ? sakit ke ? atau trasa hati kat sum1 ..

iPai said...

actually tak tau jamu ni apa .. ape isi dia sebenarnya .. daripada gambar tuh cam sedap je .. heheh

iPai said...

jaga kesihatan ye !! ^_^

Daddylicious said...

amboi abg stalker bukan main...hehe...jamu macam juice orange...jer...

ILA HonEyBuNNy said...

ingatkan jual jamu tadi..ehheheh

semutsengal said...

fuiyyyoohh,


macam air sunquick lah..

iKhRam said...

jamu mak dara..?? tak sangka..
tradisionalnyer.. hahhahaa

Wanie said...

jamu ni bagus sangat ke? huhu
orang cakap leh awet muda,
tapi tak bape nak caye produk2 macam ni..

semoga cepat sihat ye ^^

Hanys Najib said...

jamu?! errr..jangan haghap! tengok pon dah loya..HAHAHA..macam mana lah esok2 masa pantang..mak hanys slalu bebel tang ni..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...