Saturday, September 3, 2011

Merdeka kah ?

Assalamualaikum. Hari kemerdekaan sudah berlalu tiga hari, Hari Raya Aidilfitri berada di hari yang kelima. Macam mana korang semua menyambutnya ? Mesti happy dan sakan kan. Bagi yang penuh poket tue, boleh saja hulur sikit kat aku.


Merdeka kah aku menyambut dua sambutan ni ? Sangat tak merdeka ! Hari raya pertama sahaja aku boleh bertahan. Hari kedua dan seterusnya SEHINGGA HARI INI, aku kena banyak bersabar. Kalau aku cakap tak berapa sihat, mesti macam dah biasa dengar kan. So, aku cakap lah sangat tak sihat ! Argh, tekanan.


Kesian kawan-kawan aku semua. Bila datang ke rumah, agak tak kenal aku. Poyo. Hahaha. Sedih nyer. Sila lah tak payah datang rumah yer, time-time aku camni. Aku tak suka orang cakap, "kurusnya, tak makan ker", "pucatnya, tak mandi ker", "senyap jer, hilang kuasa dah ke nak arrange konvoi cam selalu?", dan sebagainya. Kata-kata seperti itu hanya menambah derita dan bukannya bahagia okay !


Patutlah kita disunatkan menyatakan perkara yang baik-baik sahaja ketika menziarahi orang sakit. Ia juga merupakan 'penawar' bagi penyakit. Mesti blogger-blogger dapat beri aku penawar kan ? Terima kasih.


Perlu kata semangat untuk terus bernafas.




+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

11 comments:

Amran Syah said...

tak kan nk ckp....."lu comel la sakit2 ni" or "gua tgk lu natural beauty la time sakit"?

semutsengal said...

Err,

relaxrelax je.


*pssst, membantu tak ? AHHAHA

merahitujambu said...

moga kita memedekakan diri kita..salam syawal merdeka

Zul fattah said...

erm.. dalam bercakap tu.. kenalah berhelah.. berhelah tidak bermaksud menipu..
tapi betul r apa yg ko cakap..
bila g mlawat org sakit..ayat tu r yg akan kluar.. padahal dia dah tahu, orh tu sakit..

NasQ said...

masih lagi tak sihat? memnag tak best kalau beraya masa tak sihat dan macam2 soalan yang tak patut keluar...

Hati Batu said...

salam kak, nak invite join contest ni hehe... http://hatibatu.com/blog/2011/09/04/domain-percuma-dari-cik-sara/

Tea Dno said...

kasi lah kata2 semangat. ini lagi nak kasi drop. biasalah, manusia. :)

iKhRam said...

sakit ni ujian tuhan kan.. tuhan bg kita sakit utk uji sejauh mana keimanan kita..

bersyukur lah kpd orang2 yg sakit yer..

jaga diri elok2.. dan minum air byk2.. mkn nasi.. jgn elak utk ambik mknan..

Anonymous said...

klu g umh org sakit, x kate yg baik2 pon..yg jahat2 pon x kate..cuma dok snyap je..cmne tu??hehe

Prince Halilintar said...

sakit ape sebenarnya tue..prince doakan cepat2 sembuh ye..

Unknown said...

"pakcik makin hensem la.. "

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...