Saturday, August 21, 2010

kisah 1 hari di bulan Ramadhan ~~

al-kisah nak dijadikan cerita...
kalau perasan, langsung xder post aku pasal ramadhan kecuali puisi (yang aku dok karang dalam kelas.. sangat bosan time tue...) dan juga kisah sehari sebelum Ramadhan.

kali nie, nk kongsi citer skit..
hari nie, aku balik umah cam biasa utk cuti sabtu ahad lepas habis kelas pagi tadi. nak dijadikan citer, dok sibuk layan blog, anak buah aku yang comel lote, Amera Raudhah bt Rohaizan, masuk ke bilik dan berkata,

"acik.. nenek suruh gi econsave... adik nak ikut.."

wah.. dia plak sibuk meng'offer' diri utk follow sama.. (sambil2 tarik2 hujung baju aku, takut kena tinggal.. hahaha..)

rupanyer2, kakak aku yang tengah pregnant anak ke-3 tue mengidam nak makan anggur.. sian dier.. mak aku pun pesan beli anggur dan kuih skit utk berbuka..

di econsave, buah yang dicari xder.. kempunan r kakak aku.. aku beli r buah belimbing dan epal merah.. tue pun, dier call ckp dh xder, xper r.. ank buah aku sibuk merengek, penat jalan, nak nek troli.. tapi, xnak plak duduk. nak berdiri..


nie r rupa dier biler berdiri kat troli..

habis berbelanja kat econsave, teringat plak kuih yang mak pesan.. alang2 xpernah g bazar kat sni, aku pun saja r g usyar.. kot2 der kuih yang berkenan di hati.. der r 3 jenis yang aku beli.. tapi, xtau nama.. 1jenis kuih dah habis dimakan sebelum sempat pic di snap.. huhu..


huhu.. cam sedap jer kan.. :P

sebelum habis berjalan kat bazar tue, anak buah aku dh merengek..

"penatnyer.. lama sangat beli kuih.. acik.. adik nak soya.. haus.."

sian aku dengar anak buah aku sorg nie kehausan.. puas r mencari 1 bazar air soya yang diidam-idamkan tue.. akhirnyer, dah dekat hujung bazar, br jumpa.. nampak sangat dia haus, sampai jalan pun dah xtengok kiri kanan.. sumer dilanggar..


jalan laju jer.. tertinggal plak aku kat belakang..








*perasaan : rasa happy plak hari nie dok melayang anak buah yang petah berkata2.. * _ *


+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

3 comments:

edz said...

kesah yang mencuit hati, u may start to be a writer... hehehe, Makcik saye s0rng dah publish 1 buku... ieza u can be a good writer.. keep writing!

ieza ashaari said...

tq so much.. eh, jgn bocor nma kt sni.. hehehe.. :) sy menulis suker2 jer..

Mr.Superman said...

da terbocor da pun..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...