Tuesday, September 28, 2010

aKu CuAk ??



Motif nak rasa cuak macam nie?


Hurm.. Sebenarnya, tak tau nak post entry aper. Tapi, bila buka blog, ader jer blogger-blogger yang tak kering gusi idea post entry baru yang power dan menarik. Jealous r plak. Kenapa idea-idea mereka seperti mencurah-curah ke ladang gandum? Eh, ada kena-mengena ker? Layan.. zasss..

Kembali ke jalan yang benar tajuk utama. Kenapa merasa cuak? Korang tak payah r nak ikut cuak sama baca entry nie. Saja jer kan aku ni bagi korang suspen. Hahahaha.. Tapi, aku sendiri pun suspen sangat kot bila benda nie jadi. Berdebar-debar jantung aku nie..



kenapa ada khemah depan rumah aku nie??

Mau nyer aku tak terkejut beruk bila tengok depan rumah aku ada khemah-khemah. Cam ada majlis je. Aku ingat saja nak buat surprise kat mak dan abah balik rumah di siang hari pada hari isnin. Tak pernah-pernah aku buat, so ingatkan nak r buat surprise. Biar dorang pelik, aku nie tak ada kelas ke? isnin pulak tue.. Tapi aku yang disurprisekan oleh mereka-mereka. Terkesima aku..

Ada orang datang merisik adik aku kah? Eh, mana boleh. Mesti r merisik aku. Aku??? Oh.. apakah??? Terlampau surprise plak mak abah aku nie. Sampai hati mak abah buat camni tau. Hubhubhub.. 

Masuk saja rumah, mak abah siap berbaju kurung dan berbaju melayu. Cantik-cantik nie nak pegi mana pulak? Huh.. musykil aku. 

Abah : Siap-siap. Tolong bancuh air. Kejap lagi tetamu sampai.

Nak siap apa pulak abah aku ni. Cam tau-tau je aku nak balik rumah. 

Abah macam perah santan perasan muka aku berubah. Konon-konon muka comel lote tak fahamlah. 

Abah : Kejap lagi kawan mak dengan kawan abah nak datang. Nie abah buat open house cam selalu. 

Pergh.. Mulalah aku terasa malu. Hahaha.. Nak kawin konon. Cam r ada orang nak. Poyo jer. 




sayang mak.. aku cakap kat mak yang mak dah chubby.. mak gelak jer.. huhu..
cendol dengan air laici.. sedap tue bila minum waktu tengah hari yang sangat sejuk panas..

ni lah kerja aku kat depan tv.. melantak sate.. :)



*nota kaki : jangan nak poyo-poyo yer.. hahaha.. perasan jer aku nie..


+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

2 comments:

Mr.Superman said...

wah..ni raya ke apa?


hehe..selalu bt open house eh.nti raya bole terjah :P

ieza ashaari said...

rayalah.. jemput2.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...