Saturday, October 2, 2010

Perlukah

Diamku tak bererti aku takut,
Diamku tak bererti aku gentar,
Diamku tak bererti aku salah,
Diamku bererti aku memerhati..


Senyumku tak bererti aku bahagia,
Senyumku tak bererti aku gembira,
Senyumku tak bererti aku suka,
Senyumku bererti aku simpan duka..


Mengapa aku di sini?
Di kelilingi manusia bertopeng,
Yang sentiasa menyakitkan,
Jiwa dan perasaan..


Aku ingin bebas,
Dari kamu yang memerintah,
Dari kamu yang merasa megah,
Dari kamu yang memusnah..


Aku cuba bersuara,
Namun seperti ada yang menghalang,
"Dia perlukan masa,
Beri peluang.."
Namun, kau tetap tak sedar..


Aku perlukan sahabat,
Yang mengingatkan aku bila terlupa,
Yang menemani aku kala ketakutan,
Yang ada di sisi saat aku perlukan,
Yang turut sama rasa apa aku rasakan..


Aku tak perlukan kamu,
Yang menikam dari belakang..
Pergi engkau supaya aku bahagia,
Pergi engkau supaya tiada derita,
Pergi engkau biar hilang sengsara,
Pergi engkau agar aku ketawa semula...


+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

1 comment:

Botak said...

lagu ke ape ni..??
hahahahaha... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...