Saturday, November 6, 2010

cempaka berbunga

Bagaikan permata 
Kau anugerah dari Yang Kuasa
Seharusnya dirimu dijaga
Namun jua kau dipersia...

Insan terlupa
Dunia ini hanya sementara
Hadirmu untuk seketika
Setelah mekar kan layu jua...

Usai sudah belaian manja
Hilai dan tawa
Dirimu dibiar melara
Tiada lagi cinta dan sayang...

Dan kini mekarlah bunga
Dirimu ku pastikan terbela
Walaupun kemarau melanda
Sampai masanya cempaka berbunga...


Lagu ni memberi aku kesedaran yang banyak. Mungkin sekarang aku dipersia oleh insan-insan yang terlupa bahawa dunia ini hanya sementara. Walaupun aku terasa hati, ada juga sebenarnya mereka-mereka yang tanpa aku sedari dianugerahkan oleh Ilahi untuk membahagiakan aku. Terima kasih sahabat. Walau kau jauh, tapi engkaulah yang sentiasa ada dan dekat denganku walau apa yang melanda.


+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

1 comment:

Zahra said...

Jgn lar terasa hati
selalu, yer.
(:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...