Friday, January 21, 2011

DOA

Tawa pudar bersama sepi,
Girang hilang dibawa sunyi,
Hati kosong kau bawa pergi,
Jiwa sayu meniti hari.

Lama kasih terjalin,
Gembira tak berpaling,
Senyum tak lekang dari bibir,
Bahagia sentiasa hadir.

Mungkin aku hanya gadis biasa,
Gadis gerimis dari desa,
Aku bukan bidadari si pencinta,
Aku lemah dek dugaan masa.

Dirimu penuh kasih sayang,
Tuturmu menawan hatiku yang kesepian,
Senyum mu penawar,
Memberi sinar kala aku dalam kegelapan.

Sudah tertulis di sana,
Kita tidak bersatu di dunia,
Dirimu abadi di jiwa selamanya,
Biar kita tak lagi bercinta,
Biar kita tak lagi bermesra,
Biar kini kita jauh dari mata,
Namun di jiwa, 
Kita tetap bersama.

Hadirmu dalam hidup,
Menuai benih kasih bersama,
Mengajar onak suka jua duka,
Kita kecap bahagia walau seketika.

Redha dengan ketentuan,
Tabah dengan suratan,
Tenang dengan keputusan,
Terima dengan hati penuh kelapangan.

Doa ditabur moga bahagia,
Doa dipinta mohon rela,
Doa disemai agar tiada sengketa,
Doa kita agar kita sama-sama bahagia,
Walau cinta itu bukan milik kita akhirnya.


+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...