Wednesday, January 12, 2011

Beri aku cara lupakan cinta ini

Kenapa tiba-tiba aku terfikir nak post entry macam nie? hurm.. Ada seorang teman baik yang sentiasa ada bersama aku ketika senang jua susah, telah 'tag' aku sekeping gambar yang membuat aku lama terdiam, berfikir. Secara tiba-tiba ia berlaku di saat aku betul-betul memerlukan 'nasihat berharga' kerana aku berada dalam dilema.


Jatuh cinta, namun cinta tidak dibalas. Apa rasanya? Sakit, perit.. Tuhan Yang Maha Mengetahui apa rasanya. Dia berada di depan mata kadang-kala, tapi, seperti tiada. Dia jauh nun di sana, namun tidak langsung bertanya khabar berita. Terasa diri ini boneka. Mungkin dia tidak tahu apa yang kita rasa. 


Namun, apabila ku belek gambar yang diberi, aku berfikir lagi. Buang cinta? atau biarkan sahaja? 


Cinta itu anugerah kawan-kawan. Kurniaan DIA yang sungguh indah. Perlu dijaga, kenapa dibuang? Kerna itu gambar ini menceritakan segala-galanya. Biar si dia ada selamanya dalam jiwa, namun tunggu sahaja masanya bila ia patut tiba. 





+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

1 comment:

syaftome said...

the love doesn't hurt because it ends...
it hurts because it still continues...

ps: bagus betul kalau semua orang berpikiran mcm dlm gmbr tue...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...