Saturday, March 19, 2011

Temukan aku..

Kadang rindu di hati masih berbekas,
Kadang tawa di bibir masih diingati,
Kadang gelak ceria masih kedengaran,
Kadang teguran manja masih terngiang.

Lewat malam bakal melabuh tirai,
Putaran alam yang pasti,
Belum pernah mungkir dengan janji,
Sentiasa patuh dengan arahan Dia.

Sepi,
Bukan kerana menyendiri,
Tapi kerana menginsafi,
Tiap kejadian,
Tiap kelakuan,
Tiap perbuatan.

Temukan aku dalam redha-Mu,
Temukan aku dalam sayang-Mu,
Temukan aku dalam rahmat-Mu,
Temukan aku dengan-Mu Ya Allah,
Temukan aku dalam pertemuan penuh syumul,
Temukan aku dalam pertemuan penuh syahdu,
Biar aku bersyukur,
Biar aku mengadu,
Biarkan aku hanya dengan-Mu.


+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...