Sunday, March 20, 2011

Bersyukurkah aku?

Kenapa kita jatuh cinta? Kenapa ada rasa sayang? Kenapa ada rasa benci? Kenapa ada rasa menyampah? Kenapa ada rasa sakit hati? Kenapa? Kenapa? 


Semua pertanyaan itu ada jawapannya. Jawapannya ada dalam hati setiap manusia. Dikurniakan secebis rasa di dalam hati supaya dapat dinikmati dan disyukuri. Tak perlu dilambung tinggi-tinggi, kelak memakan diri sendiri. Tak perlu juga dipijak dialasi menggunakan kaki, nanti dikata tak tahu berbudi. Semua perlu sederhana.


Tapi, kenapa susah untuk bersederhana? Kenapa bodohkan diri sendiri? Kenapa rasa kecewa dengan apa yang kita lalui sedangkan kita yang memilihnya? 


Melihat orang lain tersenyum, gelak, indahnya hidup mereka. Tapi, mesti mereka ada yang berkata, "Luaran aku ceria, dalaman aku berduka. Tak siapa yang boleh menyangka." Sesungguhnya, manusia yang paling bahagia adalah manusia yang sentiasa bersyukur dengan apa yang ada. 


Bersyukurkah aku dengan segala kurniaan-Nya?


+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

4 comments:

Rafi Nilhan said...

memang berpitis..layan jiwang jap..hehe

kak,pkai komen pop-up window..mesra alam.. :)
(seting>komen>pop-up window)

sori bagi pendapat je

Unknown said...

manis entry ini... serius.. :)

ieza ashaari said...

rafi nilhan: :) it's ok. kita sama-sama belajar..

ieza ashaari said...

khuzrin kamarudin: manis yer? banyak gula sangat kot. :)

terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...