Tuesday, July 19, 2011

Anonymous ? | CM8

Assalamualaikum semua. Apa khabar hari ni? Harapnya korang semua sihat sejahtera. Sebelum aku terus ke tajuk aku pasal Anonymous tue, aku nak buat cerita pendek sikit. Bukan apa. Aku just nak korang lebih faham dan dapat bayangkan situasi yang aku beri dengan lebih jelas, nyata dan terang. :)

Ini kisah benar. Pada suatu hari, aku terima panggilan dari satu nombor yang tak aku kenali. Aku menjawab panggilan seperti biasa tanpa sebarang curiga. 

Aku: Hello.

Dia: Hello. Nie siapa ye? (nada suara agak tinggi)

Aku: Eh, awk yang talifon saya, awak boleh tanya saya pula. Nak bercakap dengan siapa?

Dia: Tak kisahlah siapa pun. Kenal angah tak?

Aku: Angah mana pula?

Dia: bla bla bla bla (memperkenalkan angah kepada aku)

Aku: Kenal. Kenapa ye?

Dia: Nak cakap sikitlah ye. Tak payah nak kacau dia ye. Dia dah ada tunang. Cari je orang lain. Nanti rosak pula hubungan orang.

Apa yang korang boleh rumuskan? Kejadian nie mengajar aku sesuatu yang sangat berharga dalam hidup aku sampai sekarang sedangkan aku tak pun mengganggu hubungan orang. Dia adalah Anonymous yang tiba-tiba mengganggu ketenteraman hidup aku. Adakah aku suka atau tidak suka Anonymous? 

Aku menjawab persoalan ini dengan pendapat aku sendiri. Mungkin pendapat aku berbeza dengan pendapat kamu yang lain.

AKU TIDAK SUKA ANONYMOUS !

1. Mereka berani berkata apa sahaja (lantang bersuara) tanpa diketahui identiti. Bagi aku, mengapa perlu takut memperkenalkan diri kalau merasakan apa yang dikatakan adalah benar? Mereka bersuara seperti dunia ini mereka yang punya tanpa menjaga tatacara dan adab kesopanan. Apa guna adanya rukun negara kelima, 'kesopanan dan kesusilaan'?

2. Tidak berbangga dengan diri sendiri. Bukan aku kata kita perlu mendabik dada, tetapi kita perlu 'show off' diri kita dengan apa yang telah kita perkatakan. Kenapa perlu takut dijejaki kalau sudah menjejaki? 

3. Suka memanaskan keadaan. Bukan semua anonymous begini, tapi kebanyakkannya memang begini. Suka sangat menyelitkan komen panas untuk membuat orang naik angin. Bangga sangat ke tengok orang lain bergaduh? Apa agaknya yang ada dalam fikiran golongan begini? Tengok kat komen youtube pun bersepah-sepah. Kat blog pun banyak juga. Dorang tak ada kerja agaknya. 

Ni sebahagian yang dapat aku kongsikan kenapa aku tak suka golongan Anonymous nie. Walaupun bukan semua golongan nie bawa kritikan negatif, tapi tue lah. Korang suka ker 'pencuri masuk rumah'? Fahamlah maksud aku kan. :)

*Best jugak layan perasaan tetiba anonymous admire kat aku. Hihihi..



+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

20 comments:

iPai said...

bak sini no tepon .. biar saya call balas balik


"Hello, awak kenal dgn angah ke"
"Angah yang (bla bla bla) tuh"
"Oh kenal2"
"Dia gay!! jangan kacau kebahagian kami ok!!"

hahah

NM02 said...

ehem

tq sudi singgah komen kat blog kite

mmm

...

..

.

kita lompat sini, terus follow sekali

nnt kan

yu follow ai plak eh

jgn luper tahu

janji!

hehehe

^_^

Cik SHiNJU said...

hehehe...bg jer num tu kat iPai..
Kita tgk ape jadi... :P

Cik Ecah said...

sabar yea kdg2 ader yg baek n kdg2 ader yg xok cik anon nih...;p

4feet8 said...

haha..dia gay..lawaknya..

Mr.Superman said...

hahaha...



im not a gay...tp eh,gay partner abg pun ada kt cni. :P


**gurau je la ;)


spe anon tu?tampar laju2 je.hahaha ;))

Prince Halilintar said...

prince ingatkan kump hackers tu..hihi

xpayah la layan lbh2 sgt org yg xkenal tu..nnt bertambah geram plak kan..

NasQ said...

anon adalah orang yang tak ada telur! pandai2 berkata kata tapi penakut! biarkan jea...

iKhRam said...

kdg2 best gak layan orang2 cam ni.. lebih2 time kite tgah bosan kan/ heheh

Unknown said...

cehh! ni lagi hampeh. gelabah je org mcm ni.

jeBateja said...

Hai gadis...selamat berkenalan....ahakz....

org tanpa identiti ni...kalau komen kat blog den...biasanya...den delete...tak kira positif or negatif komennya....ahakz...

SHZ said...

haha.. mmg wujud manusia macam tu...mana-mana pon ader... yg pasti, susah utk kita ubah manusia2 bengong/gila di luar sana.

kenapa diorang berperangai macam tu? mungkin insecurity? mungkin frust? 1001 sebab.

Just bersabar...kalau perlu...pegi karaoke...hahaha

Eda Latiff said...

uik...talipon pastu maki2 lak ek..x ada adab betul..cheers ok..=)

iPai said...

tidak .. di situ salah taip ... waaaa ... tidak !!!!

iPai said...

eh salah komen plak td, komen tuh kat entri bawah ni ..

humble.yat said...

huhu..tak suka anoymous yg pshyco...sbb pernah dpt stalker psiko kat tempat keje..trauma kot...

iPai said...

sapa pasangan gay abg stalker tuh ? hamboi2 ..

Mr.Superman said...

wei..apa ni..


abg lurus dan normal tau.x main jantan2 ni.apa brg...mende sama.


xde isitilah gay dicni.hny la sayang kpd sume blogger. ;)

tp....lbh ckit pd izfa :P **tergtl plk.haha

iPai said...

hahaha .. nje sayang lebih tuh .. hehe

iPai said...

hahaha .. nje sayang lebih tuh .. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...