Saturday, September 10, 2011

Serabut !

Assalamualaikum rakan blogger.


Serabut ! Ye, itu keadaan aku sekarang ni. Aku baru je sampai rumah pukul 3.55 petang dan terus rush kemas barang untuk balik ke hostel selewat-lewatnya malam ni ! Dengan tak buat apa-apa persiapan, sampai je rumah tadi selepas pergi open house rumah saudara, terus check kereta. Argh, minyak hitam buat hal ! Belum sampai waktu untuk ditukar, kenapa kuantiti nya sangat sedikit ??? Barang semua tak kemas lagi plak !


Mekanik tue cakap maybe ada problem. So, dia suruh tengok dalam 2 bulan ada liking ke tak. Ya Allah, aku jadi sangat serabut bila fikir :


1.  Borang-borang, kertas cadangan, senarai pendaftaran nama peserta dan apa-apa yang berkaitan dengan event "Larian Perdana Bersama Warga Emas" tue aku kena submit ISNIN NIE ! Dapat mesej dari ketua exco pun pagi-pagi buta tadi. Serabut ! Banyak giler nak kena buat. Sempat ke ??

2.  Check up tak buat lagi. Adoi, sakit jiwa. Semoga sakit ini membuat aku jadi semakin tabah dan tabah dan tabah !

3.  Problem kereta pulak. Kalau takat minyak hitam, tak ada prob lah. Biasa je hantar workshop. Masalahnya bila enjin dah mula makan minyak hitam. Confirm enjin prob ! Duit, duit dan duit ! Ye, 4 bulan bercuti aku tidak bekerja kerana tidak diizinkan berbuat demikian ! Ya Allah, moga ada hikmah di sebaliknya dan beri aku jalan penyelesaian yang paling mudah. 


Sekarang, aku SANGAT SERABUT dan MAHU MENANGIS !!!


Beri aku jalan Ya Allah . . . 

+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

15 comments:

cik azeya said...

byk2kan berdoa. nanti serabut baru hilang. :)

aziekz said...

jgn serabut2,,cool sis~~

Mr.Superman said...

kuatkn hati..semoga semuanya berjalan lancar.

Zul fattah said...

sabaq je la.. ni dugaan Allah buat ko.. sabar k..

Fatin Farhana Binti Ramli said...

bersabar je la ye .. ade hikmah disebalik tu ..

Addin said...

kuat kan hati ! insha Allah , Allah sentiasa bantu kita :) sabar ye .

semutsengal said...

oh,

mungkin tu sebahgian pekara untuk kita kenal erti sabar ?

NasQ said...

rilex... tarik nafas dalam dalam... berfikir dengan tenang...

Anif Abdullah| AA said...

setiap apa yg berlaku pasti ada hikmah kan.. sabar2.. huu

Unknown said...

baa~ CAK!!

u can have my shoulder to cry on.. come~ ^_^v

chill la beb.. duit raye kn byk...hahaha...

iKhRam said...

mcm nak homesick jer.. hehehe..
bese la tu, mula-mula nak msuk kampus semula.. hehehe

iPai said...

izfa, bertahan .. jangan mudah mengalah k .. cabaran dan dugaan itu memang datang dan ia akan pegi .. doa banyak2 agar dipermudahkan ...

all the best present paper hari ni .. harap2 semua berjalan lancar ..

kalau bab kereta tuh, memang macam tuh . sebab tuh kne cek minyak hitam, jgn bg kering, kalau tak rosak enjinnya

selamat sambung belajar ..

nazirulhazwan~ said...

chileks yer:P mane ade problem takleh settle. kasi kuat sikit

Anonymous said...

nangis je..gegel kn suka nangis smpai bengkak mata..hahah

~Sal Ismail~ said...

Bila Allah turunkan ujian, Allah dtgkan bersamanya penyelesaian~

sume tu membuat kamu lebih 'kuat'..

redah..doa & tawakkal ya~

jgn patah semangat!~ =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...