Tuesday, March 4, 2014

Review : Asus Padfone 2

Assalamualaikum semua. Nampak macam semangat kembali pulih untuk update blog. Kau nak tahu kenapa, kejap lagi aku cerita. 

Entry sebelum ni, kau dah tengok teaser konon kat SINI kan masa entry birthday aku. So, kali ni aku nak buat review sikit apa yang encik suami bagi time birthday aku hari tu. Tapi, seriously aku memang sangat-sangat noob pasal benda-benda camni. Kurang ilmu sikit. Lagipun, aku belek benda alah ni tak sampai seminggu lagi, ni yang mampu aku kongsi.

Encik suami bagi hadiah gadget Asus Padfone 2. Memula aku tengok kotak tu, aku ingat lingerie kau (o_o" ). Nak pula time tu Darwish macam excited nampak mama dia pegang kotak tu. Mengada lain beno rupanya. Tapi, kotak tu aku rasa berat semacam. Takkan lingerie 20 pasang pula. Kohkohkoh.

Dah, melampau punya imaginasi. Moh aku buat review sikit setakat yang aku guna. Review ni memang tak details langsung sebab aku tak pandai nak review segala. Yang aku nak cerita, takat cetek pengetahuan aku je lah pasal gadget. Gambar aku banyak ambil dekat google.



Ini set gadget yang aku dapat. Sebiji macam ni, set warna putih. Atas sekali tu padfone namanya, rupa macam handphone android biasalah yang majoriti orang guna. Yang bawah padfone tu, padfone station. Rupa dia sama tapi tak serupa macam tablet lain. Nanti aku bagitahu apa yang lainnya. Yang bawah sekali tu, kotak dialah. Segala mak nenek charger, cabel etc dia bekalkan macam biasa kalau kau beli gadget.



Moh le kita mulakan cerita dengan padfone. Rupa padfone tu macam gambar kat atas ni. Macam cantik je macam comel je kan. Bagi aku yang tak banyak install application macam-macam, padfone ni memang dah bagus sangat sebab tak jammed kalau notification sms, whatsapp, instagram hatta telegram masuk sekali gus. Yang ni memang best gila bagi aku. 



Part paling penting bagi aku adalah kamera. Sangat penting sebab nak ambil gambar anak banyak-banyak. Tapi, kalau banyak je, gambar tak cantik tak guna juga kan. Padfone ni tak mengecewakan aku. 13 mega pixel, bagi aku yang ambil gambar secara suka-suka ni, dah cukup memuaskan hati malahan mampu membuatkan orang muntah hijau sebab aku asyik upload gambar darwish je. Padfone ni pun ada kamera depan, so tak jadi masalah kalau nak selfie. Kohkohkoh.



Storage pun bapak besar bagi aku sebab dapat 32GB. Tak memerlukan sd card atau memory card bagai. Aku jadi seriau bila dengar sd card ni sebab hp lama aku jammed punca utamanya tak detect sd card. Menyampah aku bila buka fb part gambar cuma dapat tengok kotak kelabu. Aku harap, padfone yang hanya menggunakan internal storage ni mampu membuatkan segala gambar cantik dan berwarna-warni.

Okay, part padfone aku dah review sikit ikut dan mana yang aku tahu. Sekarang aku nak review plak pasal padfone station yang awal-awal tadi aku cakap sama tapi tak serupa macam tablet. Masa mula-mula dapat hadiah ni, teruja gila dapat tablet tapi bila belek-belek, aku macam, "kena tunggu laki aku ni. Kang rosak pula benda alah ni aku godek". Kampung gila aku rasa bila tengok padfone station ni tak macam tablet adik aku yang selalu aku bantai guna buat main candy crush.



Kenapa aku tak pandai guna padfone station ni masa mula-mula dapat?

Macam gambar kat atas ni, nampak rupa dia macam tablet biasa je kan. Mula-mula dapat tu, aku pun fikir gitu. Siap charge segala, tapi bila tekan button on, benda alah ni tak hidup pun. Dah kenapa pula. Sebabnya ... 



1. Belakang padfone station ni ada part yang kosong tak macam tablet biasa. Haruslah aku rasa macam pelik bila tengok tablet macam ni. Macam noob gila aku mula-mula tengok. (T︵T)
2. Padfone station WAJIB digunakan bersama-sama dengan padfone. Macam pelik memula aku rasa bila nak guna padfone station ni, aku kena slotkan padfone kat belakang dia. Mula-mula aku gelak juga, lama-lama rasa macam, smart juga. Hihi.

Aku rasa, itu je review yang aku pandai nak share. Part audio video segala, bagi aku okay saja sebab aku bukan gamer tegar. Bagi aku, yang paling ohsem sekarang ni aku boleh update blog dengan senang menggunakan padfone station ni tanpa perlu stay duduk kat satu tempat je macam sebelum ni masa aku guna laptop. Encik suami pun bagi dorongan untuk aku rajin update blog, sebab tu dia bagi padfone station. Terima kasih abang. Harapnya aku makin rajin dan bukan hanya harapan tinggal harapan. Hahaha.

Bagi aku, satu je kelemahan benda alah ni. Tak mungkin dapat menggunakan padfone station tanpa ada padfone. Gitu.

Untuk review yang lebih details pasal spesifikasi Asus Padfone 2 ni, boleh klik SINI dan SINI.



+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

11 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum Ieza.. lawa gila. tak pernah tengok lagi. aku lagi kuno rupanya. hahahaha. okey, keep updating tau mak. patutlah gambar darwish hensem2 dalam insta tu. pakai asus rupanya ~~~

Siti Munirah said...

saya baru first time dengar pasal padfone ni. hahahahaa.. (ala2 macam ketinggalan yang amat sangat).

Cik Puan Tqah said...

cam cntik menarik je.. kite request iphone nn husband..hahaha

Mizz ErMa said...

wah, cayalah..sy rasa, faktor utama yang en husband bagi hadiah nie sbb nk suruh tuan belog mudah kalau nk ambik gmbr ank banyak2 kot..hihi

Unknown said...

Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

Husna Yusof said...

wahhh cangih2 kan gajet skrg ni..
heheh nice info :)BW sambil isi Tabung, jom BW kt blog saya plk :)

humble.yat said...

ieza, wah seronoknya dapat padfone..tergoda plak menengoknya..hehe

Masya said...

rasanya bkn iza jer, akak pun pertama kali tgk ni... bgs jk klu boleh upadet blog dr sini.. wah wah makin ligatlah..

- AZIE - said...

first time dgr nie...cantiklah

Mr.Superman said...

hampir nk terbeli. pasal smart semcm. tp duk pikir nk bli utk kegunaan keje bt drawing amik la laptop asus je 14inch T_T

btw,happy belated besday za :)

Tea Dno said...

wahhh bestnye.....belanja la kita....hahahaha....yup,kita sekarang senang pakai fon yang takde sd card....sebab dulu pernah hilang sd card....fuh sedih amat :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...