Friday, April 24, 2015

Apakah Lasertag?


Mendebarkan. Mengujakan. Menyeronokkan. Memenatkan. Eh! Tapi seriously, lasertag ni sejenis permainan yang sangat happening. Melainkan kalau kau tengah teruja terkinja-kinja menembak sasaran, kau didatangi seketul serangan yang rakus. Bahahaha. Yang itu, kau kena tangani dengan bijaksana.

Terima kasih kat Yaya sebab ajak aku dengan encik suami join game ni. Encik suami suka sangat sampai ajak repeat. Terima kasih juga kat pihak pengurusan Laser Warzone, Wangsa Walk Mall.


Aku sampai je dah ramai geng blogger berkumpul. Cabut undi untuk tahu team, aku dengan encik suami dapat team 6, tapi tidaklah kau nak main satu team dengan kekasih hati, dah nanti buah hati si Darwish nak letak kat mana. Bukan ada bibik nak jaga anak kau. So encik suami cabut undi lagi dapat team 3.

Sebelum peperangan sebenar, pihak pengurusan bagi kami usya port dulu. Tapi aku tak masuk sebab sibuk dengan anak. Anak baru sorang dah kelibut. Acaner nak tambah ni. Eh! Ada sesi penerangan juga diberikan sebelum bermain untuk tambah kefahaman. Tak susah pun main game ni, jangan risau.




Masa game betul, tempat tu gelap. Cuma nampak lampu yang ada kat jaket yang kita pakai tu. Kau mainlah sampai lebam sepanjang 7 minit game tu sebab kalau mati kena tembak pun, 5 saat je. Lepas tu hidup dah boleh tembak orang balik. Dengar 7 minit, tapi dia punya mengah penat punyalah terasa. Aku nasihatkan, sebelum main tu eloklah kiranya kau buat senaman ringan panaskan badan. Kalau tak, terimalah padahnya sakit peha urat segala macam kitaorang. Hahaha. Permainan ni mirip macam paintball, cuma bila kau kena tembak, memang langsung tak sakit. Kira macam guna laser je lah.

Memang best game ni untuk bawa keluarga. Berbaloi sangat. Ada pakej yang boleh korang pilih sama ada nak main sikit-sikit setakat merembes peluh atau kau nak main sampai lebam tengah malam bermandi peluh. Kau boleh pilih mana yang kau nak.


Sepanjang main kat sana, ada ruang menunggu disediakan bergantung kepada pakej yang kau pilih. So jangan risaulah kalau bawa anak kecil macam aku ni. Alhamdulillah, Darwish behave je sebab waktu tu waktu tidur dia. So, dia layan mata je lah. Nak kena cari buggy untuk dia nampaknya. Senang kalau nak tidur. Kesian kawan-kawan aku sebab kena pangku Darwish tidur sebab ada masa team aku dengan encik suami battle.


Pihak pengurusan pun ada sediakan makanan tengah hari untuk kami. Dalam party pakej pun ada disediakan makanan. Bolehlah pilih.


Dah habis berperang, haruslah ada pemenang ye dak. Team aku tak menang, tapi tidaklah yang tercorot. Hihi. Yang penting, keseronokan dan juga peluang dapat berkumpul dengan rakan blogger. Ni wakil team 6, blogger ida. Dapatlah kami nombor 4 dari 6 team yang berlawan.


Meh layan gambar sikit kat sana. Gambar dengan encik suami tak ada sebab dia sibuk menemuramah pihak pengurusan. Gaya macam ada peluang je nak repeat lagi.




Kalau korang nak try game ni, jangan malu jangan segan. Singgah je kat Wangsa Walk Mall ni. Tak silap aku kat e-curve pun ada. Boleh usya kat facebook dan instagram dorang. Berminat nak hubungi 03-4131 0006 untuk tempahan.


Facebook :

Instagram : 

Kredit gambar :


+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

7 comments:

Mila Ahmad said...

yeayyy za dah berjaya update..

Melastik Bintang said...

Untungla tak mengalami serangan rakus.....

JMR said...

kalau nak repeat, ajak la skali..nak join gk hehe

Sheila Salim said...

Assalamualaikum ieza, hehehe best betul lasertag ni. memang kena repeat lagi. hihiii

Oh Lady said...

Bestnya.lau mak bw bdk pyh skt nk tgl ye.em...

Oh Lady said...

Syoknya dia...

nor chitriayu said...

Assalam.. Hai salam pengenalan.. Jujur, first time dgr game ni.. Macam best je. Tp ada ank kecil susah skit nak g tmpat camni.. Jemput singgah di blog saya juga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...