Saturday, October 23, 2010

Doa

Aku mencari dalam kegelapan,
Makin lama makin samar,
Ada cahaya di balik sana,
Yang beri aku sedikit terang..


Kakiku mula mencorak langkah,
Kadang detik hati ajak ke kanan,
Kadang kiri pula jadi pilihan,
Bingung?
Keliru?
Atau aku terlalu terburu?


Satu persatu temanku pergi,
Bukan ke mana,
Cuma di sini, berbakti kepada mereka yang bernama suami..


Jalanku masih jauh,
Langkahku perlu pantas,
Kejar segala yang dihajat,
Gapai semua impian.
Kecap jaya,
Nikmati puas..


Lelaki, jejaka, teruna?
Siapa mereka?
Oh.. tersedar semula,
Selepas lama aku keraskan rasa,
Mereka teman yang tercipta,
Khas hanya buat wanita..


Doa panjang usai solatku panjat,
Mohon permudah segala,
Agar dipertemu si dia,
Yang dicipta buatku jua,
Dengan jalan yang mudah,
Tanpa perlu aku berduka kali kedua..


nota kaki : mula terasa satu perasaan asing di hati..

+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

2 comments:

Amri Abd Rani said...

InsyaAllah dipertemukan dgn si dia..
lelaki yg baik utk perempuan yg baik...
pjg sajak awk...best bc...

ieza ashaari said...

amin.. semoga dipertemukan.. :)
tq.. budak br belajar.. saya suka menulis..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...