Friday, October 29, 2010

Salah ke apa yang aku rasa?

Pernah tak korang rasa sakit hati dan sedih sangat-sangat sampai tak boleh nak cakap apa-apa coz bila korang bersuara, korang akan menangis? Aku dah cuba bersabar sampai tahap yang aku rasa boleh menggugat keharmonian sebuah ikatan bernama persahabatan. Persahabatan itu satu ikatan yang bersih dan suci. Sepatutnya dilandasi dengan kejujuran, tolak ansur dan saling melengkapi. Tapi, semua tu aku rasa tak ada bila aku melalui benda nie.

It's normal bila kita dalam students life. Dulu time diploma, bukan aku tak biasa buat assignment last minute. But, the best things is, all the group members are participate bila dah masing-masing decide untuk settle last minute. Bukan kita tak biasa dengar kes member group jadi 'sleeping partner'. Memang biasa sangat aku dengar. Dan aku juga punya kawan yang macam tue. No wonder aku tak kisah.
Tapi, yang buat aku sangat terasa hati nie bila seorang manusia nie dah tak punya malu dan perasaan. Aku tak tahu nak luah macam mana, tapi hati aku sangat terguris bila diperlakukan begitu. Demi Allah Yang Maha Pengasih dan Penyayang, hamba-Mu mohon kekuatan. 

Ya Allah, kalau ujian ini yang Kau beri untuk jadikan aku hamba-Mu yang sabar, aku redha. Tapi, jauhkanlah aku dari menyakiti hati mereka seperti mana mereka menyakiti hati aku. Aku hamba-Mu yang tidak punya kuasa untuk memberi balasan.

nota kaki: aku mohon dijauhkan dari manusia yang bertopeng..

+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

11 comments:

Anonymous said...

kadang-kadang kita memang kena membiasakan diri apabila hidup bersama manusia begini. lumrah alam manakan ada manusia yang sempurna. kita buat biasa2 saja sudah. kan...kan...kan..


nampaknya power rangers pun kena jauhkan diri la ye. huhuh...

nurainie.ismail said...

byk2kan bersabar..itu dugaan & ujian..biarkan org yang bersalah tu. moga Allah bukakan pntu hati untuk berubah

ztie said...

tak salah. saya penah ada sleeping partner dulu sampai dia amik kerja saya dan ngaku tu kerja dia. So saya terpaksa siapkan kerja yang sepatutnya di siapkan selama 3 bulan dalam masa 5 hari. SAkit wo...

sabar lah.. dugaan masa belajar :)

ieza ashaari said...

Q: sebab kita manusia biasa kta kn sentiasa membantu.. nak buat biasa, tapi hati sangat terguris.

nurainie.ismail: semoga aku terolong dlm golongan yang sabar..

ztie: hurm.. byk kali sgt bersbr sampai dipijak. mungkin yang terakhir dengan dia..

ztie said...

sabar tapi jangan berdiam. Buktikan yang kita boleh bangkit dan berjaya tanpa sleeping partner.. GOOD LUCK!

saiful said...

Sabar paling utama. Saya lbh suka diamkan diri/ buat tak tahu dgn org yg sakitkan hati, tak sakit kepala.

ieza ashaari said...

sbb berdiam saya diperlakukan macam nie.. hurm.. skrg, hny mencari cara nak elak dari marah jer..

ctpayong said...

betullah apa yg awk buat. spill it out. kalau tak boleh mengong. mengadulah kpd Allah kerana Dia mendengar, melihat lagi adil menentukan sesuatu.

redha dan tawakkal itu ubat penyakit dendam.

::wif lil secrets:: said...

sy pham pwasaan anda....kuatkan smangat & perlu hati kering! life ney kite sndiri yg corakkan nak mcm mane ..anda berhak marah kerana itu hak anda, tp biarlah dye, sok2 sedarla tu...fighting! =)

ieza ashaari said...

ctpayong: kita buat apa yang mampu..

syera: kita kn kuat.. tq dear..

anamizu said...

kite kene kuatkan diri kite supaya org yg kuat pun x mmpu tahan tgk betapa 'kuat'nye kite..weee~~ :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...