Saturday, October 16, 2010

Dalam 100, aku salah 1 nya..


Lama aku berfikir,

Lama aku berdiam,
Lama aku mencari, 
Lama aku menerokai.
Mencari yang tersembunyi,
Mencari yang akan diperolehi..

Aku meneliti,
Aku jadikan realiti,
Yang pasti,
Kini..
Aku salah satu,
Dari 100 penulis di sini..

Aku bukan sesiapa,
Masih mentah dan hijau,
Perlu tunjuk dan ajar,
Dari mereka,
Yang lebih terpelajar..

100 penulis mengajar aku ilmu paling berharga,
Kerjasama serta setia,
Berusaha bersama jua berjaya,
Bahagia dan mesra,
Tanpa sengketa tanpa derita..

Aku mencuba dan mencuba,
Mencari ilmu jua mereka,
Walau tidak bersua muka,
Kami mesra bak keluarga,
Aku bersyukur bersatu bersama mereka...

* nota kaki : saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan..

+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

17 comments:

Azrul Hisham said...

selamat datang ke 100penulis...jom kita memeriahkan suasana didalamnya \(^_^)/

ieza ashaari said...

mari.. :)

najihah said...

tahniah.doakan kejayaanmu

:)

teruskan menulis.

ieza ashaari said...

terima kasih.. :)

NIA said...

AS6

Hai izfanora:).Baru datang jenguk dekat sini ngeeeee.Salam mesra 100penulis dari Auckland.

Latest entry: dah-lama-dah

hentakbelipat said...

yesss...dapat mmbe baru kan seronok kan

ieza ashaari said...

sizuka : tq, sudi jenguk.. jauh nyer dok.. best dpt terbang..

hentak belipat : sgt seronok.. :)

Pert Doherty said...

AS6
hoho.. sy lagi hijau.. cm incredible hulk.. hohoho..

salam perkenalan



Latest entry: Gua termakan racun, apa perlu gua buat?

ieza ashaari said...

hijau sgt yer? hehehe.. nak kenal juga.. :)

Mr. Asada said...

AS6

masih mentah dan hijau?? baru tau yang awak kaler hijau. hulk!! =P

lalala~

salam 100penulis..

ieza ashaari said...

asada: seperti mimpi apabila asada pilih saya utk asgmt nie.. hehe..tq..

MuJE said...

AS6

wahhhhh.... bos bos! ada orang buat poem untuk 100 penulis ni! haha...

Jom blogwalking bersama MuJE!

[z@ck] said...

AS6

Hai Izfanora..nice name.datang menjenguk dari 100 penulis ni =)

Latest entry: <a href="http://zacksygfaiz.blogspot.com/2010/10/iring-jangan-tak-iring.html>iring-jangan-tak-iring</a>

ieza ashaari said...

muje: hehehe.. sy suka wat poem..

zack: tq.. :)

Anonymous said...

tahniah terpilih ke 100 penulis. bukan calang2 orang diterima..

ieza ashaari said...

Q: tq.. dlm proses pembelajaran.. xckup pengalaman..

Azwandy Bin Muhamad said...

AS6

Lawatan persahabatan daripada salah seorg editor 100penulis... Hehe...

Latest entry: Selamat Menduduki Peperiksaan Akhir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...